Technologický postup servisu

1) Čištění a oprava skluznice
  • Přebroušení plochy skluznice na brusném pásu bez přítlaku slouží k odstranění starého vosku a zvýraznění potřebných míst budoucí opravy.

  • Mechanické vyčištění poškozené skluznice (škrábance a rýhy) zaručí dokonalé spojení nově natavovaného P-tex materiálu s původní skluznicí.

2) Základní předbroušení
  • Ideální optickou rovinu skluznice a spodní hrany docílíme pouze broušením pomocí brusného kamene s konstantním přítlakem a rychlostí posuvu.

  • Zpravidla používáme základní lineární strukturu střední hrubosti. Slouží k většímu odběru materiálu z plochy skluznice i hrany (individuálně dle potřeby) a zároveň k odstranění navřeného polyethylenu.

3) Finální broušení
  • Na ideálně rovnou plochu skluznice „rýsujeme“ finální strukturu opět použitím brusného kamene s obměnou otáček jeho rychlosti, rychlosti posuvu a přestavění povrchové struktury – orovnání kamene diamantem.

  • Dle charakteru lyže volíme adekvátní typ požadované struktury – lineární, kombinované a nebo variální).

  • Na základě změny parametrů jednotlivých proměnných – řezná rychlost, advance a rychlost diamantu, brusná rychlost kamene, rychlost posuvu, nastavení tlakové křivky pro broušení plochy – jsme dále schopni ovlivnit tvar, hrubost a sklon jednotlivých šrafů – „banánků“ (základní skladba struktury).

  • Jednotlivé struktury se dělí na hrubé, střední a jemné.

  • Pro kombinované a variální struktury (závodní program) je důležité dokonalé vyhlazení plochy, použitím nižších otáček broušení s minimálním advancem diamantu a nižší rychlost posuvu slouží k dokonalému vyhlazení skluznice po základním předbroušení a zároveň přípravě pro strukturu závodní.

  • Závodní struktura je rýsovaná pouze jednosměrným broušením špička – patka, 1 cyklus.

4) Úhlování boční hrany
  • Úhel boční hrany závisí na typu a charakteru použití lyže/snowboardu, zkušenosti uživatele a tvrdosti podložky.

  • Boční úhlování hrany – základní úhlování se provádí pomocí brusného pásku 89° - 87°, správně volený úhel zabezpečuje dokonalý kontakt hrany se sněhovou podložkou v průběhu celého oblouku v závislosti na charakteru lyže.

  • Pro závodní servis je základně připravená (naúhlovaná) boční hrana ještě vyleštěna pomocí brusného kamene – tuning boční hrany, slouží k docílení ostrého vrcholu úhlu hrany a zároveň k jejímu vyhlazení, tedy vymazání stopy po brusném pásku.

5) Tuning spodní hrany
  • Konstantní odklon – tuning spodní hrady směrem od podložky je možný pouze na základně přesné roviny skluznice a hrany, slouží k přenosu účinnosti bočního úhlu hrany na sněhovou podložku, zejména při jízdě po hraně při carvingovém, zabraňuje nežádoucímu zařezávání hran.

  • Tuning hrany se provádí v rozsahu 0,3° – 0,5° pomocí paralelních brusných kamenů s konstantním úhlem sklonu, rychlosti posuvu a jeho tlaku.

  • Velikost odklonu záleží na počtu cyklů broušení a nebo tlaku posuvu. 

6) Impregnace a leštění
  • Samotné broušení je vždy zásahem do jednotlivých pórů skluznice, základní impregnace je zvláště potřeba k hloubkové ochraně póru a zajištění jeho elasticity.

  • Ideálním způsobem nanášení vosku je prostřednictví tepelné voskové lázně, díky které je skluznice schopna absorbovat co největší, ale zároveň i nejnutnější množství vosku – při mazání za studena je tato schopnost vyloučena.

  • Odstranění nadbytečného vosku z plochy skluznice provádíme mechanických způsobem pomocí nylonových kartáčů a nebo filcových pásů pro polishing, které jsou dostatečně měkké tak, aby nepoškodily – neztupily vrchol úhlu hrany.

  • V případě dobře zvolené a provedené strukturace skluznice je vosk chápán pouze jako sekundární proces pro impregnaci, nikoli jako způsob jak docílit výrazně změny kluzných vlastností lyže

  • Pouze struktura je proces, který primárně určuje způsob a množství odváděné vody z třecí plochy mezi skluznicí a podložkou a ovlivňuje jak rychlost lyže tak i její ovladatelnost.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení